Personer som inte klarar av att skaka hand bör ”bo i en jordhåla”, säger den kände ekonomen och krönikören Carl Hamilton.

– I sann SvT journalistik har dolda mikrofoner används och grälet innan sändning är inspelat utan att Hamilton vet att micken är på,SvT låtit honom i efterhand få en replik på detta innan de lägger ut det på sin hemsida.
– Jag blev irriterad och kände mig provocerad. Jag upplevde en outtalad anklagelse om rasism för att jag ville skaka hand.
Kvinnorna blev förvånade över Hamiltons ”vi och dom”-attityd:
– Det är inte roligt att bli betraktad så. Vi är alla svenskar, jag känner mig svensk, säger Khadiga Elkhabiry.

Lyssna på Carl Hamilton när han pratar med de tre adelsdamerna innan programmet, det finns mycket hörvärt att lyssna på. Detta kan bli en klassiker i nivå med ”valstugereportaget”.
SvT, ljudupptagning med dold mikrofon

– Självklart kommer det beprövade rasistkortet upp och nu går väl journalistdrevet snart för att Carl Hamilton säger vad han tycker.

Expressen
Grälet, Expressens ord för ord.

SvTs Tyck till forum. ”Forumet är öppet dagtid på vardagar, förutom måndagar då det är öppet till ca 22.00.”

Carl Hamilton i rasistbråk med SvT: Läs mer hos den nya uppstickaren på mediefronten. Nyheter24

