Jag vill gärna delge mina bloggläsare en debatt från kommunfullmäktige i Gävle (08-06-16). Det är efter motion i fullmäktige från Sverigedemokraternas ledamöter om att kommunen ska göra ett ”mångkulturellt bokslut”.
Roger Hedlund (sd) har skrivit denna motion och här kan ni följa debatten som följde i fullmäktige ang detta.
– Självklart kommer de välkända flosklerna med sång, dans och mat som berikar oss här i Sverige.
– ”När jag först läste denna motionen, då fattade jag ingenting” – Carina Blank (s)


Här är del 1 av debatten med Rogers inledningsanförande varför Sd vill göra detta bokslut.
Lägg märke till (m) kvinnans utspel med att ” Om den här motionen går igenom kan hela vårt samhälle rämna.” samt dessa ord denna moderatkärring säger: ”-”Jag trodde att vi alla i den här församlingen hade en GEMENSAM grundsyn”
– Slutsats är att Sverigedemokraterna är enda självständigt tänkande parti i församlingen.

Del II av nämda debatt

Här kommer del III av debatten och värt att påpeka i sitt slutanförande av Roger Hedlund (sd) säger att Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen och kristdemokraterna åker ut och eftersom ingen får räkna på dessa kostnader kommer Sverigedemokraterna att växa.

– Det är skrämmande att se dessa politiker som sitter i våra folkvalda församlingar och försvarar det mångkulturella vansinnet.

