Uppdaterad 08-06-29
Man kan läsa i tidningen Resumé att Sanna Bråding fick 100 000kr för att gråta ut i Expressen.

Uppgifterna är overifierade, men branschkällor uppger till Resume.se att det handlar om ett sexsiffrigt belopp, runt 100 000 kronor. Expressen uppges ha ”köpt loss” Bråding på ett tidigt stadium.

Resumé

Idag i Expressen anser sig Sanna få ett hårdare straff pga att hon inte är kille. Sen ska hon skriva den obligatoriska boken med. Kan meddela att Expressen stängt av kommentarsfältet i sann DDR anda. För ca 2 timmar sen kunde man kommentera artikeln men nu är ”locket på”
Expressen
I Aftonbladet uttalar sig en rådman och han säger att hon inte bör överklaga sitt straff, straffvärdet är 9 månaders fängelse.

Uppdaterad 08-06-27: Idag kom domarna i målet.
– Sanna Bråding döms till 3 månaders fängelse och skyddstillsyn.
– Pojkvännen, Mbumba Mwasa får 1 år och 8 månaders fängelse.
– En man, vars exakta identitet är okänd, döms till tre år och tio månaders fängelse och utvisning för narkotikabrott och grovt narkotikabrott.
– Swingfly (Richard Silva) får villkorlig dom med samhällstjänst i 120 timmar.

Sydsvenskan
SvD
Expressen
Realtid.se
Expressen har ett stort ” snyfta ut reportage” med Sanna idag.”Därför tog jag kokain” av och med Sanna Bråding

Här finns en bild med Sanna och pojkvän den är tagen den 1 april 2007, vet ej om det är den nuvarande pojkvännen.
Galleri

Då kan man läsa om att rättegång har varit i Södertörns tingsrätt i knarkmålet med den inblandade programledaren Sanna Bråding, hennes pojkvän Mbumba Mwasa, och artisten Swingfly.

Nu kan man läsa om hur Sanna snyftar ut i Aftonbladet om att hon är utblottad, har inte pengar till hyran osv. Jobbet har hon inte kvar heller. *snyft snyft* Du har själv gjort ett val att välja sällskap.

– Jag får tror man får ta detta med en nypa salt, att hon inte får vara med i P3 Star längre stämmer nog eftersom SR hyr in Sanna från ett produktionsbolag. Produktionsbolaget kan inte avskeda henne utan måste erbjuda henne vård mot sitt missbruk. Nu vet jag inte vilka anställningkontrakt som Sanna har med sin arbetsgivare men i en normal anställning finns detta skydd iaf.

Den knarkåtalade tv-profilen anländer i försvarsadvokatens lyxcabriolet, klädd som en stjärna på premiär.

Jag kan tipsa om att Sanna kan sälja ”filmstjärnekläder” som hon tydligen har råd med att använda. Det finns Blocket, Tradera mm för detta ändamål. Har man tjänat upp till 800000 kr om året borde man ha en sparad slant.

Det verkar funka att snyfta ut om att man är utblottad, inget jobb, svårt att betala hyran mm, eftersom åklagaren bara yrkar på skyddstillsyn samt vård för Sanna.

Mitt tips till Sanna är att byta umgänge.

Nättidningen var ute redan 2008-04-30 med namn och bild på ”stjärnan”

Realtid.se

På Expressen kan man läsa om tv-stjärnan som greps den 28 april 2008 för knarklangning/innehav. Ett antal pixlade bilder figurerar i de olika reportagen i och runt denna ”tv -stjärna” allt för att dölja vem det är för läsaren.

Den här bilden med en liten pixlad bild i högra nedre hörnet. Visst blir man nyfiken vem denna ” stjärna” är ? Den här bilden publicerades i samband med gripandet i Stockholm den 29 april i år.

Artikel i Expressen 29 april

Med lite detektivarbet får man fram en annan bild från Expressen, här är det Idols programledare 2006, som får nytt uppdrag. Nämnligen leda årets Grammisgala. Den här bilden är från 2006.

Rubriken till denna bild är ”Idols programledare får nytt uppdrag”

Expressen 2006

Här kan man säga att det är ”Gate Closed” uppdraget slutfört. Man kan se att det är samma personer på den lilla infälda bilden och bilden från 2006.

Läser man i Artikeln från 28 april har ” stjärnan ” fått en advokat som heter Gustaf Ljungström nu står det i en annan artikel daterad 6 juni att hon vill byta ut advokaten mot en annan.

Jag har för närvarande advokat Gustaf Ljungström från advokatbyrån Althin som jag blev tilldelad. Men nu när tiden gått lite o jag hunnit smälta allt som hänt inser jag hur mycket större mitt mål blivit än jag först trott. Jag har insett hur viktigt det är för min framtid o min situation inom arbete osv. eftersom jag jobbar inom medierna o har därför beslutat mig för att byta till en advokat som jag har lite mer kännedom om o känner mig tryggare med, nämligen Göran Witt-Strömmer

Artikel i Expressen den 6 juni 2008 Även i den här artikeln finns en ny pixlad bild.

Går man sen till Realtid och läser vad de skriver om denna stjärna får läsaren namn + opixlad bild samt namn på ”pojkvän” och ”artisten”
Realtid var ute tidigt med ”tv -stjärnans” namn det ska de ha credit för.

Tv-stjärnan Sanna Bråding åtalas nu tillsammans artisten Swingfly för narkotikabrott. Tv- och radiostjärnan Sanna Bråding åtals för narkotikabrott.
Den 14 juni 2007 köpte Sanna Brådings pojkvän, Mbumba Mwasa, och artisten Swingfly sammanlagt 15 gram kokain av huvudmannen i knarkskandalen

Artikel i Realtid

Artisten Swingfly är den till höger på bilden. Svart jacka och blå tröja.

