Lars-Olof Reinfeldt, moderat kommunpolitiker från Vetlanda, har bestämt sig för att hoppa av ”Nya Moderaterna” och bli politisk vilde. Det som fick den berömda bägaren att rinna över var FRA-lagen. Man kan vidare läsa om att partiet skickade två torpeder för att tala han till rätta men de fick bege sig hem till Stockholm i oförättat ärende.
SvD

I min skolbok definierar en som utger sig för att vara moderat för:
– Vill ha ett starkt försvar, värnar om fosterlandet.
– De vill ha poliskår som bekämpar brott, en poliskår som har stort förtroende hos medborgarna.
– Ett rättsystem som dömmer brottslingar utan straffrabatter.
– En moderat verkar för en skola med respekt för lärare och elever som tar åt sig undervisningen.
– Står för personlig frihet.
– Lag och ordning.

De här nya Flummoderaterna vill:
– Kollektivansluta alla arbetstagare med tvång till arbetslöshetskassa.
– De har ett ungdomsförbund som vill dela Sverige med hela världen, har en kampanj som heter ”Jag älskar SWE”
– De värnar så mycket om den personliga friheten att man vill övervaka hela befolkningens tele/data trafik.
Jag rekomenderar mina läsare att läsa forumet i Jag älskar SWE kampanjen.
Härdsmältan verkar vara nära i det Moderata partiet och tror man får se fler avhopp.

